سرخط خبرها

جدال مورینیو و کلوپ با حریفان گمنام

  • کد خبر: ۱۸۷۲۶۸
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
جدال مورینیو و کلوپ با حریفان گمنام
هفته دوم مرحله گروهی لیگ اروپا با ۱۶ دیدار به پایان می‌رسد.

شهرآرانیوز، پس از پایان هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، امشب شاهد برگزاری شانزده دیدار در تورنمنت سطح ۲ قاره سبز، یعنی لیگ اروپا هستیم. البته نتایج ضعیف برخی غول‌های اروپایی در فصل گذشته باعث شده است تا شاهد حضور آن‌ها در لیگ اروپای این فصل باشیم و این رقابت‌ها هم جذاب دنبال شود.

لیورپول که عنوان پرافتخارترین تیم انگلیسی در رقابت‌های اروپایی را یدک می‌کشد، یکی از همین تیم‌هاست که با توجه به عملکرد نه‌چندان خوبش در فصل پیش، حالا کارش را در لیگ اروپا دنبال می‌کند و امشب در این تورنمنت باید به مصاف سن‌ژیلواز بلژیک برود. دیگربازی مهم را هم سردار آزمون و یارانش در رم برابر تیم ناشناخته سروت سوئیس برگزار خواهند کرد.

مورینیو که شاگردانش در سری‌آ اوضاع آشفته‌ای را پشت سر می‌گذارند، امیدوار است تا با پیروزی راحت در این دیدار، کمی فشار‌ها را از روی تیمش بردارد. آزمون، مهاجم این فصل رمی‌ها که در سری‌آ فرصت زیادی برای حضور در زمین ندارد، می‌توانست در این دیدار آسان شانس بازی داشته باشد، اما خط‌خوردنش از فهرست اروپایی رم، حسرت حضور در ترکیب ثابت پایتخت‌نشینان ایتالیا را برای مهاجم ملی‌پوش کشورمان ادامه‌دار خواهد کرد.

کار آسان لیورپول برابر صدرنشین بلژیک

لیورپول پس از دیداری پرحاشیه و جنجالی در لیگ‌برتر انگلیس پا به تورنمنت اروپایی می‌گذارد. شاگردان یورگن کلوپ که این فصل وضع خوبی در جزیره دارند، درحالی ابتدای این هفته در خانه تاتنهام مغلوب شدند که علاوه بر اینکه داور دو بازیکن این تیم را اخراج کرد، یک گل سالم لوئیز دیاز، مهاجم آنفیلدی‌ها، هم به اشتباه توسط کمک‌داور ویدئویی مردود اعلام شد؛ اتفاقی که منجر به اعتراض شدید کلوپ شد و پس از بازی هم عذرخواهی کمیته داوران انگلیس را به همراه داشت.

خبر بد دیگر در آن دیدار، مصدوم‌شدن کودی خاکپو، ستاره هلندی لیورپولی‌ها، بود. این مهاجم جوان که روز‌های خوبی را زیر نظر کلوپ پشت سر می‌گذاشت، حالا حدود یک‌ماه از مسابقات دور خواهد بود. در این اوضاع پرتنش، احتمالا دیدار نه‌چندان‌دشوار خانگی برابر سن‌ژیلواز بلژیک می‌تواند دوباره آرامش را به اردوی لیورپول بازگرداند.

آن‌ها که هفته گذشته توانستند دیگرتیم گروهشان، یعنی لاسک اتریش را در خانه‌اش با سه گل مغلوب کنند، آماده می‌شوند تا با یک پیروزی اروپایی دیگر خاطره تلخ شکست ناباورانه مقابل تاتنهام را فراموش کنند و برای دیدار دشوار یکشنبه آینده لیگ‌جزیره برابر برایتون آماده شوند. در طرف مقابل، سن‌ژیلواز که صدرنشین لیگ بلژیک است، می‌داند که در خانه لیورپول شانس چندانی برای گرفتن امتیاز نخواهد داشت. با وجود این، دنیس اکرت، ستاره ایرانی‌آلمانی این تیم که تا به اینجا با چهار گل آقای گل لیگ بلژیک است، امید اول آن‌ها برای بازکردن دروازه حریف امشبشان خواهد بود.

خیز رم برای فرار از بحران

جالوروسی فصل را در سری‌آ به طرز وحشتناکی آغاز کرده و فقط در دو بازی از هفت بازی ابتدایی‌اش پیروز شده است. این باشگاه در این مدت هشت امتیاز کسب کرده و مورینیو که به نظر می‌رسد دوباره اسیر سندرم فصل سوم شده است، فشار را از هر طرف روی خودش احساس می‌کند. پیروزی مقابل فروزینونه در آخر هفته در سری‌آ برای رم حیاتی بود، اما آن‌ها هنوز از جهنم بیرون نیامده‌اند و بسیاری اکنون انتظار دارند مورینیو به‌زودی پایتخت ایتالیا را ترک کند.

با وجود این، آقای خاص که دو فصل پیش تیمش را قهرمان لیگ کنفرانس کرد و فصل گذشته هم با آن‌ها به فینال لیگ اروپا رسید، اگر بتواند باز هم در این تورنمنت اروپایی خوب نتیجه بگیرد، احتمالا حکم ماندنش در رم را به‌دست می‌آورد. سروت سوئیس تیمی نیست که آقای خاص برای پیروزی مقابلش آن هم در ورزشگاه خانگی خودشان چندان به دردسر بیفتد.

او حتی ترجیح داده است که به ستاره تیمش، یعنی پائولو دیبالا هم در بازی امشب استراحت بدهد. اگر سردار آزمون در فهرست اروپایی رم حضور داشت، این تصمیم می‌توانست احتمالا به معنی نخستین حضور او در ترکیب اولیه رم پس از پیوستنش به این باشگاه باشد، اما سردار در اروپا تیمش را همراهی نمی‌کند و باید دید مورینیو به‌جای دیبالا کدام بازیکن را در جدال امشب جایگزین ستاره آرژانتینی خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->